Tuesday, January 26, 2010

Saya yang keliru

Salam pagi selasa. Dah nak tengah hari dah ni... Saya di ofis. Menggagahkan diri utk gi kerja hari ni. Room mate saya pun terkejut tengok saya kat ofis.. maklumlah sejak Jumaat lepas saya MC. Semalam pun MC juga... Ni tengah taip blog ni pun.. saya sedang mengira rentak pengerasan perut saya... sejak kul 9.30 pagi tadi.. bacaan setiap kurang 15 minit mesti akan ada pengerasan berlaku dan diikuti sakit pinggang. Tapi saya masih lagi boleh bertahan.. nak tunggu sampai petang kot.. kalau bacaan masih cantik iaitu setiap 15 minit, makanya saya akan terus ke hospital la... Ayah Aszra pun dlm mode standby je kat ofis dia tu...




Actually saya agak keliru. Tak tahu la... ni true labour pain ke atau false alarm je. Sejak semalam saya dah start rasa perut ni asyik mengeras dan diikuti dengan sakit belakang yang agak kerap. Semalam saya monitor dari kul 4 petang sampai kul 7 malam, sakit tu semakin tak kerap... Tapi yang pasti dalam setiap jam mesti berlaku sekali..so saya anggap as false alarm la. Saya baca buku... kalau true labour nyer contraction.. bacaan kekerapannya sekata dan makin lama makin kerap dan makin sakit.. Saya ni mcm first time bersalin pulak kan. Yer la.. time bersalin Aszra dulu... 37 minggu saya dah bersalin. Saya tak pernah merasa natural labour pain... saya di induce masa tu... so bila dah induce terus la rasa sakit.. dan terus la bersalin.


Satu2 nye buku yang saya rujuk sejak awal pregnant... masa pregnant Aszra pun sama tadi masa tu pinjam buku Kak Aida...kali ni dari awal mengandung dah beli sendiri. Sesuai untuk bakal2 ibu... banyak sangat info.


So.. sambil mencatit kekerapan kesakitan ni...sambil tu saya still kena buat kerja. Ada banyak dlm list saya yang nak disiapkan atau untuk diserahkan kepada rakan setugas. Ye la..bila dah cuti berpantang nanti boleh la saya cuti dengan jayanya tanpa ada call dari ofis...heheheheh Doa2 kan saya ye.......

2 comments:

Dania's mummy said...

good luck!, semoga semuanya selamat, insyallah....

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

kita doakan semuanya selamat axa ..aminnnnnnnnnnnn ;-)