Friday, August 29, 2008

Ismail : The Last Day


Salam....axa dan ayah aszra sempat ke KLPAC, menonton Ismail : The Last Day, teater tribute to Tun Dr Ismail. Dah berminggu2 ayah aszra mengajak.. tapi asyik full je masa kami berdua. So semalam... finally dapat juga tengok pementasan character favourite ayah aszra tuh. Actually, banyak2 tokoh politik, ayah aszra memang menyanjungi Tun Dr Ismail lebih dari yang lain. Last year, masa hari merdeka, kami ke Makam Pahlawan untuk menziarahi pusara Tun Dr Ismail. Ayah Aszra juga ada buku The Reluctant Politician.. citer pasal Tun Dr Ismail.

Teater yang makan masa hampir 2 jam ni, sebenarnya lebih menceritakan tentang Tun Dr Ismail sebagai seorang lelaki yang memegang status Timbalan Perdana Menteri, suami dan seorang ayah dan kasih sayangnya untuk negara, isteri dan anak2. Konflik yang dipaparkan apabila beliau terpaksa memilih samada berkhidmat untuk negara ataupun keluarga memandangkan bapa dan isteri beliau tidak bersetuju dengan penglibatan beliau dalam politik. Kisah ini digambarkan sehinggalah beliau menghembuskan nafas yang terakhir...Axa tak kenal pun pelakon2 teater ni...kecuali Norzizi Zulkifli.. maybe sebab ni teater inggeris.


Bergambar dengan lukisan2 yang banyak dipamerkan kat situ


Bercerita tentang KLPAC, ini lah pertama kali axa ke sana. Selalu menonton teater hanya di Istana Budaya ataupun Philharmonik, KLCC. KLPAC ni kat Sentul West. Axa kagum bangunan kat situ...macam antik. Axa rasa memang bangunan lama yang masih di preserve. Pastu yang bestnya... sebelum persembahan mula, ada jamuan koktail..pastu masa rehat 15 minit pun ada koktail lagi...kenyang betul especially bila sushi yang jadi hidangan heheheheh....


Ok la.. Selamat Hari Merdeka!

No comments: