Friday, December 01, 2006

Aszra ku yang demam


A'kum, salam di pagi jumaat yang indah dan tenang. Pagi ni axa bangun dalam keadaan yang pening sangat. Masih kurang sihat. Semalam pun, tak ke office gara2 batuk yang semakin teruk. Dan yang paling kesian Aszra. Dia pun terkena jangkitan dari ibu dia yang bawak virus batuk dan selsema. Aszra demam dan batuk2. Rabu malam, masa axa dan keluarga keluar makan untuk raikan hari lahir mak, muka aszra keluar bintik2 merah. Badan pun dedar, asyik merengek je. Sian dia.

Pagi semalam, axa bawa aszra ke klinik pakar kanak2 di bandar klang. Biar la jumpa pakar, kadang2 gi klinik biasa, doktornya sekadar bagi ubat. Kat klinik pakar tuh, axa puas hati. Aszra diperiksa luar dalam. Kena tanggalkan semua pakaian aszra sebab doktor check semuanya. Mata, hidung, telinga, paru2, jantung.. semua la. Risau juga axa kalau2 aszra dapat asma. Sebab pernafasan nya macam payah sikit. Tapi sib baik doktor ckp, tu semua sebab hidung nya je yang tersumbat. Lama juga doktor periksa aszra. Bintik2 merah tuh pulak doktor kata bukan nya campak, tapi ruam yang keluar sebab virus demam, batuk dan selsema aszra tuh. Paling best bila ke klinik pakar kanan2 ni, bila axa sendiri boleh tanya apa2 je, dan doktor pula akan ajar macam mana nak kesan kalau anak kita dijangkiti sesuatu penyakit. Memang axa puas hati. Costnya semalam cecah RM 50 untuk consultation + rawatan + ubat (3 jenis). Ok la kan.. yang penting puas hati.

Mudah-mudahan aszra cepat sembuh. Semalam masa aszra tinggalkan dia dengan wan, badan dia dah berpeluh2. Hmm axa ni je yang tak sembuh2. Tak apalah, nak pindah kan demam, batuk dan selsema aszra pada axa pun axa tak kisah.. Memang tak nak tengok aszra sakit2 ni...

8 comments:

sato17 said...

alahai... ciannya aszra.. auntie to doakan cepat sembuh yer.. auntie tuh? huhuhu..


adakah gambar aszra di bwh tu dipangku oleh cik sato? ngehehe..sungguhla chubby.. kawai.. (^_^)

as a.k.a axa87 said...

yer la auntie TO. Tima kacih doakan aszra. Gambar tuh aszra duk atas pangku ibu dia la...

sato17 said...

hehehe..yg gambar aszra tak berbaju neh mmg kak as yg pangku.. saya refer gambar yg dekat bawah archives tuh.. :P terasa mcm gambar time kenduri pazlang..hehe..

as a.k.a axa87 said...

oo gambar tepi tuh memang aunti TO yang pegang dia.. he he he

ninest123 said...

replica watches, nike outlet, sac longchamp, longchamp, longchamp pas cher, nike free, louboutin outlet, longchamp outlet, louis vuitton, ugg boots, jordan shoes, tory burch outlet, nike air max, ray ban sunglasses, tiffany and co, uggs on sale, ralph lauren pas cher, prada outlet, polo ralph lauren outlet, prada handbags, oakley sunglasses, nike roshe run, nike air max, cheap oakley sunglasses, ugg boots, louis vuitton outlet, michael kors, ray ban sunglasses, louboutin pas cher, kate spade outlet, tiffany jewelry, air jordan pas cher, air max, burberry, louboutin, polo ralph lauren outlet, nike free, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, longchamp outlet, louboutin shoes, louis vuitton, gucci outlet, louis vuitton outlet, replica watches, louis vuitton, oakley sunglasses, chanel handbags, christian louboutin outlet

ninest123 said...

coach outlet, hollister pas cher, abercrombie and fitch, converse pas cher, ugg boots, lululemon, true religion jeans, tn pas cher, oakley pas cher, ray ban pas cher, michael kors, hermes, michael kors outlet, true religion jeans, vans pas cher, mulberry, hollister, nike roshe, michael kors, michael kors outlet, vanessa bruno, nike free run uk, true religion jeans, new balance pas cher, nike air max, timberland, michael kors, coach outlet, ugg boots, ray ban uk, replica handbags, north face, true religion outlet, michael kors, ralph lauren uk, nike blazer, lacoste pas cher, nike air max, nike air max, michael kors outlet, burberry, air force, sac guess, coach purses, north face, hogan, michael kors outlet, kate spade handbags, michael kors outlet, burberry outlet online

ninest123 said...

iphone cases, mcm handbags, wedding dresses, lancel, p90x workout, babyliss, soccer shoes, ferragamo shoes, mac cosmetics, soccer jerseys, longchamp, gucci, timberland boots, nike huarache, lululemon, insanity workout, converse outlet, celine handbags, birkin bag, louboutin, new balance, asics running shoes, ghd, nike roshe, hollister, hollister, reebok shoes, nfl jerseys, nike trainers, nike air max, converse, ray ban, jimmy choo shoes, oakley, vans shoes, mont blanc, north face outlet, hollister, valentino shoes, abercrombie and fitch, beats by dre, herve leger, chi flat iron, north face outlet, instyler, ralph lauren, vans, nike air max, baseball bats, bottega veneta

ninest123 said...

montre pas cher, thomas sabo, moncler, moncler, moncler, karen millen, bottes ugg, toms shoes, pandora jewelry, links of london, ugg boots uk, canada goose outlet, pandora jewelry, canada goose outlet, supra shoes, hollister, moncler, pandora charms, ugg pas cher, louis vuitton, canada goose, moncler outlet, sac louis vuitton pas cher, moncler, moncler, wedding dresses, canada goose, swarovski crystal, moncler, louis vuitton, ugg,uggs,uggs canada, ugg,ugg australia,ugg italia, replica watches, canada goose, coach outlet, pandora charms, canada goose, doudoune canada goose, marc jacobs, louis vuitton, louis vuitton, canada goose uk, juicy couture outlet, juicy couture outlet, swarovski