Friday, February 23, 2007

Dont Speak

A'kum.. salam di pagi Jumaat yang mendung je.. Hari ni axa kembali ke ofis. Walaupun tahap kesihatan bukan berada di paras normal, tapi hari ni axa rasa agak kuat untuk bekerja. Semalam, axa balik ke Cheras. Hampir seminggu rumah itu ditinggalkan. Banyak yang axa perlu buat. Bagus juga..at least dapat exercise sikit. Lepas siap semua kerja rumah.. axa dan ayah aszra menonton dvd The Covenant. Menarik citer tuh. Selalunya kalau tengok dvd.. lepas satu jam je axa dah tidur.. tapi cerita ni membuatkan axa terus berjaga. Lagi pun, seharian dah berehat kot.


Semalam 22 Februari. Hmm.. axa tak lupa tarikh itu. Dia pun memang tak lupa tarikh tu. Axa tak salah kah dia.. seperti axa juga.. sering teringat pada tarikh2 yang pernah membawa makna. Walaupun segalanya telah berlalu, tak salah untuk diingati sebagai kenangan. Tak kisah la kenangan suka atau duka sekali pun. Sebab kenangan2 mcm ni la yang mengajar kita erti kedewasaan. Teringat axa pada kata Apek masa ABPBH lepas.. dlm lawak2 nyer tu, axa tertarik pada ungkapannya.."experience is not the best teacher, but the only teacher". Yer la.. pengalaman dan kenangan kite mungkin bukan sentiasa bagus untuk kita.. tapi itu la yang akan mematangkan kita.

Seawal 6.30 pagi tadi, axa terdengar lagu No Doubt - Dont Speak. Hmmm.. lagu ini mengingatkan axa pada seorang sahabat... ya.. kenangan2nya tak mungkin axa lupakan.. walaupun segala nya dah berubah.. tapi dia sentiasa dalam ingatan axa.

You and me
We used to be together
Every day together always
I really feel
I'm losing my best friend
I can't believe
This could be the end
It looks as though you're letting go
And if it's real
Well I don't want to know

Don't speak
I know just what you're saying
So please stop explaining
Don't tell me 'cause it hurts
Don't speakI know what you're thinking
I don't need your reasons
Don't tell me 'cause it hurts

Our memories
They can be inviting
But some are altogether
Mighty frightening
As we die, both you and I
With my head in my hands
I sit and cry

Don't speak
I know just what you're saying
So please stop explaining
Don't tell me 'cause it hurts
Don't speak
I know what you're thinking
I don't need your reasons
Don't tell me 'cause it hurts
It's all ending
I gotta stop pretending who we are
You and me
I can see us dying ... are we?
Hush , hush , darling

No comments: