Wednesday, February 07, 2007

MAAF

a'kum..
Salam di pagi Rabu. Axa bangun pagi ni dengan mcm2 di fikiran. Hmmm... Conversation dlm YM bersama seorang sahabat petang semalam benar2 memberi kesan kepada axa. Dan di sini, axa takkan malu untuk mengakui kesilapan yang axa lakukan.

Lewat petang semalam, apa yang axa risaukan terjadi juga. Axa tahu, axa telah membuat kesilapan yang besar dalam sebuah persahabatan. Kesilapan yang agak mementingkan diri sendiri. Walaupun axa mempunyai alasan yang amat kukuh, tapi ia nya memang tidak akan dapat membantu dalam memulihkan kembali ikatan persabahatan yang hampir terlerai ini. Ya, axa salah dan akan terus bersalah. Itu yang axa akui.

Buat sahabat axa, axa tahu dia terlalu kecewa. Tapi apa yang perlu diketahuinya, dah lama axa sedar dengan kesilapan axa ini, dan sebab tuh axa berhenti. Untuk berterus terang, axa malu. Dan apabila terbongkar begini, axa tahu ini akibatnya. Dia sahabat terbaik yang pernah axa ada. Walau kadang2 axa dan dia bertengkar, tapi axa tahu takkan ada apa yang boleh memutuskan ikatan persahabatan ini. Dan hari ni, axa silap.. axa yang menjadi punca andai ikatan ini sudah sampai ke penghujung nya.

Sahabat, axa mohon ampun dan maaf atas segala kesilapan dan kesalahan. Andai mampu di maafkan, jutaan terima kasih axa hulurkan. Jika telah tertulis, ikatan ini berakhir di sini, axa terima dengan redha. Memang lebih baik axa undur diri, dari terus menjadi seorang sahabat yang tidak pernah baik dan mengkhianati. Maaf kan axa sekali lagi....

1 comment:

Anonymous said...

ape yg dh berlaku smpi nak putus sahabat? xde sambungan ke entry ni?