Wednesday, September 13, 2006

My Heart - Bila hati terusik, bila naluri mula berbisik



A'kum..
Sekarang jam axa menunjukkan pukul 1.43 pagi. Mata axa masih belum mengantuk. Terasa nak browse internet. Tiba2 hati tertarik mendengar sebuah lagu yang bagi axa agak baru di blog Aku Budak Seni Bintang. My Heart tajuk lagunya dan axa dapati ianya soundtrack sebuah filem indonesia yang bertajuk Heart.

Mendengar melodi nya cukup buat axa rasa terbuai perasaan. Membaca lirik lagunya buat axa rasa terusik. Mungkin malam yang sunyi ni buat axa rasa begini. Biarlah orang nak kata axa jiwang karat ke, tapi axa memang suka lagu ini. Petikan gitar pada awal lagu cukup buat axa tersentuh (mungkin sebab axa memang minat gitar).

Liriknya berkisar tentang hati yang kadang-kadang kita sendiri tak pernah tahu apa yang tersirat dalam hati kita sendiri. Selalunya kita membiarkan hati kita berkorban untuk orang lain, tanpa sedar hati kita juga punya hak untuk memilih apa yang kita mahukan. Dan kadang-kadang bila hati kita mula terusik, baru lah kita sedar, kita sebenarnya mengabaikan kata-kata hati yang tulus dan murni.

Filem nya, dari sinopsis yang axa baca, mengisahkan tentang persahabatan dua insan yang terjalin sejak kecil yang dipenuhi kasih sayang dan kisah suka duka.Setelah dewasa, si jejaka jatuh cinta dengan gadis lain. Si gadis,teman sepermainannya pula setelah bersama berusaha membantu menjalinkan cinta si jejaka, mula sedar wujud perasaan kasih yang lebih dari seorang sahabat. Berlaku beberapa kejadian yang akhirnya memohon pengorbanan si gadis. Persoalannya, sanggupkah dia berkorban demi cinta sahabat karibnya sendiri atau membenarkan hatinya terus menguasai diri??

InsyaAllah dalam masa terdekat, axa akan menonton filem ini yang kini telah ditayangkan di pawagam. Sesekali layan citer romance apa salahnya kan. Saja nak membuai MY HEART...

My Heart - Irwansyah and Acha

Disini kau dan aku
Terbiasa bersama
Menjalani kasih sayang
Bahagia ku denganmu

Pernahkah kau menguntai
Hari paling indah
Ku ukir nama kita berdua
Disini surga kita

Bila kita mencintai yg lain
Mungkin kah hati ini akan tegar
Sebisa mungkin tak akan pernah
Sayang ku akan hilang

If you love somebody
Could we be this strong
I will fight to win
Our love will conquer all
Wouldn’t reach my love
Even just one night
Our love will stay in my heart
My heart

Pernahkah kau menguntai
Hari paling indah
Ku ukir nama kita berdua
Disini surga kita

Bila kita mencintai yg lain
Mungkin kah hati ini akan tegar
Sebisa mungkin tak akan pernah
sayang ku akan hilang

No comments: