Thursday, October 20, 2011

Monavie cegah kanser


Dua minggu lepas, sewaktu menyiap2kan Aszra ke sekolah, saya on tv chanel 106. Selalunya pagi2 biarkan Aszra tengok 613. Tapi pagi tu saya tertarik nak tengok citer lain. Sambil2 sikat rambut aszra tu, rancangan Halal Bio ke udara pukul 7 pagi. Biasalah, siri dokumentari la kan. Saya buat tak endah je. Tapi bila narrator tu start bercerita, saya tertarik. Topik yang dikupas ialah perubatan alternatif untuk mencegah dan mengubati penyakit merbahaya seperti kanser, HIV dan macam-macam lagi.

Rancangan tu menerangkan sebenarnya penawar untuk penyakit kanser dan HIV memang dah lama ada. Kos nyer sangat murah. Tapi industri perubatan dan yang didominasi oleh klinik/hospital swasta tak nak mengakui dan menghebahkannya sebab keuntungan merawat pesakit kanser/HIV ini lebih tinggi menggunakan kaedah biasa seperti kemoterapi, radioterapi. So, rugi lah industri perubatan kan.. Teruk betul kan. Sekarang ni semua nak mengaut keuntungan je. Rancangan tu juga mengupas tentang penawar penyakit merbahaya ni. Rahsia utama adalah buah-buahan. Banyak buah-buahan yang telah disenaraikan. Antara yang terbaik ialah apricot dan bijinyer. Yang ni untuk lawan kanser. Sekarang ni orang panggil B17. Pastu segala jenis buah2 berry. Pun sangat-sangat bagus. Kat sini lah tiba2 timbul kesedaran kat kepala saya ni.. why not saya cuba untuk cari suplement yang ada buah-buahan ni.

Balik ke Seremban, saya ternampak botol monavie di rumah mak mertua saya. Saya tahu ayah mertua saya dah lama jadi pengedar cuma saya tak tahu apa dia air monavie ni. Pastu saya saja lah pergi tengok pampletnya. Rupa-rupanya air monavie ni ialah ekstrak 19 jenis buah-buahan berry termasuk lah apricot tadi. Buah2an ni di blend termasuk dengan biji2 nyer. Tiba2 saya teruja. Saya baru je nak cari apa yang boleh dimakan oleh keluarga saya untuk elak penyakit...tiba2 terus jumpa. Heheheh. So, nekad lah saya untuk cuba air monavie ni. Monavie pulse (merah) saya belikan untuk emak dan ayah. Yang ni fokus kepada masalah jantung, kolestrol, darah tinggi dan juga penyakit lain. Yang purple pulak, untuk saya dan keluarga saya.. especially untuk aszra. Ianya elok untuk wanita, untuk elak migrain, untuk otak, sesuai untuk kanak2 la. Yer la kan, saya dulu selalu makan kismis, kononnya boleh menajamkan ingatan. Kismis pun termasuk la golongan berry ni.

Saya bukan nak promote untuk bisness tapi saya hanya nak berkongsi apa yang saya tahu dan saya cuba. Kalau ianya baik, elok kita berkongsi kan.. So, saper2 nak cuba.. sila2 kan lah. Kalau nak stok pun boleh juga. Harga pasaran sekitar RM 130-140. Tapi kalau nak dapat harga below than that, boleh contact saya. Kalau boleh saya nak kongsikan yang terbaik dengan orang lain juga..

8 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

dah order dgn SIL .. insyallah dpt .. tgu yg botol hijau utk yg aktif takder lagi kt malaysia

Unknown said...

bagus lah diana.. memang elok. Aszra sangat suka minum tiap2 pagi.

Anonymous said...

kalau sy nak order camne?

Unknown said...

email saya asnida@intanbk.intan.my. nanti saya bagi contact no.

Anonymous said...

just to share this with you ~~~~ http://aididmuaddib.blogspot.com/

muymuy said...

aritu ada gak nak beli kan mama . tp kat btol tu xder direction cmna nak guna . tmbah air ke ape ke . pastu x jadi ar nak beli . mama kite ada tinggi darah .

Unknown said...

ralph lauren, insanity workout, north face outlet, mont blanc, gucci, instyler, reebok shoes, babyliss, ferragamo shoes, wedding dresses, asics running shoes, longchamp, iphone cases, bottega veneta, soccer shoes, converse outlet, mac cosmetics, nike roshe, jimmy choo shoes, abercrombie and fitch, chi flat iron, hollister, nfl jerseys, nike huarache, baseball bats, louboutin, p90x workout, birkin bag, nike air max, nike trainers, vans shoes, beats by dre, lancel, oakley, giuseppe zanotti, nike air max, soccer jerseys, mcm handbags, herve leger, ray ban, north face outlet, celine handbags, vans, new balance, timberland boots, hollister, valentino shoes, lululemon, hollister, ghd

Unknown said...

coach outlet, moncler outlet, canada goose, pandora jewelry, louis vuitton, canada goose, marc jacobs, louis vuitton, wedding dresses, louis vuitton, moncler, canada goose, moncler, bottes ugg, swarovski crystal, pandora charms, moncler, ugg boots uk, juicy couture outlet, replica watches, ugg,uggs,uggs canada, canada goose outlet, moncler, louis vuitton, moncler, pandora charms, swarovski, ugg,ugg australia,ugg italia, canada goose, karen millen, canada goose outlet, pandora jewelry, links of london, moncler, ugg pas cher, montre pas cher, thomas sabo, toms shoes, juicy couture outlet, moncler, supra shoes, doudoune canada goose, sac louis vuitton pas cher, canada goose uk, hollister