Tuesday, November 30, 2010

Being an 'orang kebanyakan'!

Salam petang selasa. Alhamdulillah tugas pertama saya petang ini dah selesai. Ada 3 lagi session. Sebenarnya, saya dipilih menjadi emcee untuk sebuah persidangan peringkat nasional. Best sangat ke.. tapi bagi orang 'kebanyakan' macam saya dan kawan2 saya di IM***C, pemilihan saya untuk sebaris dengan 'mereka' adalah satu pencapaian besar. Selalunya hanya 'mereka' yang difikirkan layak untuk berada di rostrum itu. Tapi tahun ini alhamdulillah, katanya untuk pertama kali sepanjang sejarah persidangan yang telah masuk tahun ke 15, saya yang berasal dari jawatan 'kebanyakan' ini tersenarai bersama2 'mereka'. Mungkin ada yang telah melihat bahawa kami orang 'kebanyakan' juga mempunyai bakat tetapi selalu tidak dipandang untuk diketengahkan.

Apa2 pun saya bersyukur dengan bakat yang Allah berikan untuk saya. Ada yang berkata, menjadi emcee merupakan permainan saya tapi ada kalanya kite terjatuh atau kalah dalam permainan. Walau dah berkali2 berada di atas pentas atau di rostrum, saya pasti akan berdebar untuk memulakannya. Biasanya untuk setengah minit pertama... bila dah lepas part permulaan, barulah enjin saya akan lebih umpph... ehhehe. Kali ni debaran lebih kencang la kan... yer la.. first time ni nak keluarkan suara untuk event peringkat nasional kerajaan.. pastu kali ni all in english. Lama dah tak mengacara event in english, sejak meninggalkan private sector dulu.. almost 4 years la...heheh. Tapi alhamdulillah.... first session saya berjalan dengan baik dan lancar. Mudah-mudahan 3 lagi sesi esok dan lusa pun outputnya sama.. Tima kasih atas sokongan semua kawan2 di IM***C. InsyaAllah.. akan saya buktikan orang 'kebanyakan' mcm kita mampu serba serbi....

No comments: