Thursday, November 25, 2010

Mode Makeover

Salam petang-petang khamis ni. Tiba2 je terasa nak menaip kat blog ni. Lately ni saya memang sibuk sikit. November ni memang bulan yang banyak kerja la pulak. Start ngan exam, pastu sekarang ni sibuk ngan persidangan. Montaj la.. jadi emcee la.. huhuhu, tetiba lak P*D jemput saya jadi emcee... yer la, saya kan orang kebanyakan. Tapi ngeri la jugak kan. First time ni nak join orang2 'atasan' ni.

Actually nak citer benda lain. Suka melalut benda lain. Seminggu ni nampaknya saya ngan family akan bergelumang la ngan pasir ngan simen dan segala habuk. Hari ni pasir dan simen dah sampai. Esok tiles pulak... nak buat apa semua tu? Buat umah baru ke.. eheheh tak ler. Selepas genap 2 tahun kami duk kat Rumah Kami tu, so alhamdulillah ada rezeki sikit nak buat makeover kat umah tu. Dulu masa awal2 masuk hanya concentrate bab2 dalam umah je, buat grill, beli sofa, meja makan, kitchen cabinet... ribu-riban udah terbang. So kali ni, nak bagi lawa yang kat luar pulak. Actually ada beberapa perkara yang akan disentuh. So, yang terdekat bermula sabtu ni. Kami pasang tiles kat porch depan, kaki lima dan simen bahagian belakang tepi rumah. Rumah saya kan type Semi-D link, so 5 kaki terakhir tu kami simen. Plannya nanti nak buat sink kat luar ke.. danbuat tempat masak2 kalau ada kenduri kendara.. itu plan fasa 1 la... nak tahu fasa seterusnya kena tunggu la...
ni gambor umah kami masa memula nak pindah.. tak ada tiles pun...

No comments: