Wednesday, April 06, 2011

Permintaan Terakhir

Anak2 semua dah tidur. Sama jugak lah dengan ayahnya. Saya je yang masih tak boleh nak lelapkan mata dan fikiran saya asyik teringatkan seseorang. Walaupun tidak pernah berjumpa, malah saya hanya kenal namanya dua jam yang lepas. Iqbal Fahreen.. namanya bermain di benak saya.


Pukul 9 lebih tadi, saya dapat call dari kakak ipar saya, Dr. Adura. Dia tanya kalau saya ada kenal mana2 bakers yang sanggup buat cake berbentuk lori utk esok. Memang agak beratlah.. kek2 sebegini biasanya ambik masa utk dibuat. Saya pelik jugak, apasal lak kak dura ni nak kek cepat2 ni.. mesti nak surprise utk saper2 ni.. Then dia citer the truth dan the sad story. Kak Dura rupanya tengah usaha dan cari kek berbentuk lori demi nak memenuhi permintaan terakhir dia kat IJN. Iqbal Fahreen, 4 tahun.. he's dying becoz of heart problem. The mother dah order cake tu tapi hanya akan siap on saturday. But, kak dura kata, they dont think Iqbal akan bertahan sehingga sabtu.. ya Allah, Terkejut saya mendengarnya... malam ni tadi kak dura dah round semua kedai kek area KL. Memang tak ada sebab kek2 mcm tu memang kena request. Saya terus post kat FB saya.. alhamdulillah respon sangat baik.. finally, kak Suhaida, ofismate saya bagitahu ada org yang willing nak buat... diorg akan hantar ke IJN esok pagi. Harap2 mereka ni berjaya lah hantar kek tu ke sana dan bagi pada Iqbal. Semoga Iqbal dapat bertahan hingga esokk....


Saya tak dapat bayangkan mcm mana lah perasaan ibu Iqbal. Knowing anak nya akan meninggalkannya dalam sehari dua ni atau mungkin esok.. Mcm mana dia menghadapinya... semoga ibu Iqbal tabah menghadapi ujian Allah ni.. Menitik air mata saya malam ni.. tengok anak2 yang tengah tido ni lagi lah buat saya sayu sangat.. tak dapat bayangkan kalau ianya terjadi pada saya... Ya Allah, berikanlah kekuatan pada adik Iqbal Fahreen dalam menempuh hari-hari terakhirnya dan semoga semua impian dan permintaannya termakbul...


12 comments:

Mama_anggun said...

sedey....smlm kami pun tak lelap mata nak tido...pepagi td bangun2 je asben akak tanya...apa kabar budak tuh? iskk...sy check kat fb lum ada apdet apa2 lg...risau tul dia...

harap2 kawan2 asben tuh bleh la siapkan kek tuh...ntah camne rupa la gamak nyer...;)

nak tau sgt status si kecil iqbal tuh hari nih...

tak dpt nak bayangkan perasaan maka ayah dia kan?? iskk...

Unknown said...

tu la kak.. cam mana lah mak ayah dia kan.. sama2 la doa agar dia sempat tengok kek dia.. saya akan update akak perkembangan adik iqbal tu kak..

Anonymous said...

Sedih...speechless..alhamdulillah ada yg sanggup buat kek tuk iqbal.

Nnt akak update ye psl iqbal ..dapat x dia terima kek tu..

Unknown said...

Info terkini, supplier kek saya dah 90% siapkan kek lori untuk adik iqbal kita ne...Insyallah tengahari kek itu akan sampai dari Mantin. Negeri Sembilan....Sama2 lah kita doakan yang terbaik untuk adik Iqbal ne.....

maizikeem said...

Asnida...kita pun mcm nak rak dok tepon kawan2 yg supply kek..malam tu pun rasa sayu semacam.

Memang susah kita orang luar nak fahami...berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya. Kita buat takat yg termampu. Doakan keluarga Iqbal tabah dgn dugaan Allah.

Unknown said...

en. hamzah ni husband kak Su yer.. Thanks sangat2..Semoga Allah saja balas jasa. Walaupun kita tak kenal adik Iqbal tu, tapi kita semua pun macam turut dapat rasa.. apatahlah lagi family dia..

Mama_anggun said...

yer la as...budak tuh pun baya2 anak2 kite je...akak sebak sgt bila bayangkan kalau kite berada dipihak mak dia...sungguh tabah...asben akak kata masa dia kat sana...dia nampak mak iqbal nih happy..tp boleh rasa yg hati dia sgt sedeh...mungkin dia taknak tunjuk...

Unknown said...

Saya baru je baca entri ni...menitik juga air mata saya...semoga keluarga beliau tabah menghadapi ujian yg dtg dari Allah S.W.T

zattyebrahim said...

salam.walaupun sya baru 18 tahun . and still study kat uitm sarawak . bila sya bca entry nikat facebook kawan. x dduga air mata sya jatuh jugak . alfatihah untuk family adik iqbal.moga rohnya di cucuri rahmat illahi T.T

Anonymous said...

alfatihah

Unknown said...

replica watches, louis vuitton, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, louboutin shoes, cheap oakley sunglasses, sac longchamp, air max, nike air max, kate spade outlet, ugg boots, nike free, ugg boots, christian louboutin outlet, nike outlet, jordan shoes, oakley sunglasses, oakley sunglasses, louboutin pas cher, prada handbags, polo ralph lauren outlet, gucci outlet, prada outlet, nike roshe run, nike air max, tiffany jewelry, uggs on sale, ray ban sunglasses, louis vuitton outlet, longchamp, burberry, louboutin, louis vuitton, louboutin outlet, louis vuitton outlet, michael kors, tiffany and co, longchamp outlet, ralph lauren pas cher, air jordan pas cher, chanel handbags, replica watches, louis vuitton, polo ralph lauren outlet, tory burch outlet, longchamp outlet, longchamp pas cher, nike free, oakley sunglasses

Unknown said...

coach outlet, moncler outlet, canada goose, pandora jewelry, louis vuitton, canada goose, marc jacobs, louis vuitton, wedding dresses, louis vuitton, moncler, canada goose, moncler, bottes ugg, swarovski crystal, pandora charms, moncler, ugg boots uk, juicy couture outlet, replica watches, ugg,uggs,uggs canada, canada goose outlet, moncler, louis vuitton, moncler, pandora charms, swarovski, ugg,ugg australia,ugg italia, canada goose, karen millen, canada goose outlet, pandora jewelry, links of london, moncler, ugg pas cher, montre pas cher, thomas sabo, toms shoes, juicy couture outlet, moncler, supra shoes, doudoune canada goose, sac louis vuitton pas cher, canada goose uk, hollister