Friday, March 05, 2010

Menghitung hari...12 hari lagi

Salam hari Jumaat. Dah pun masuk bulan Mac. Sekejap je... pejam celik pejam celik tinggal 12 hari je lagi saya dalam tempoh pantang. Tak sampai 2 minggu lagi..Alhamdulillahh...mudah-mudahan saya melepasi tempoh pantang ni dengan baik...

Saya masih berpantang di Setia Alam. Buat masa ni saya masih dijaga oleh ibu mertua saya due to mak saya yang sakit hari tu. Tapi by next week insyaAllah mak saya akan jaga saya balik.. dah sihat dah dia...syukur sangat. Hari2 saya di rumah macam biasa la. Menyusu anak.. makan makanan org pantang...berat badan?? heheheh, saya dapat rasa badan saya ringan. Tapi tak timbang pulak sebab kat umah tak ada penimbang. Nak mintak en asrof beli la satu.... terasa peha dan punggu mengecil. Perut pun dah susut. Walaupun tak sesusut mcm masa bersalinkan Aszra dulu...tapi ok lah. Ada seluar yang saya dah rasa longgar. Oh..saya belum makan apa2 jamu pun... cuma ibu mertua saya ada bagi saya minum air kunyit hidup.. dan satu lagi yang saya buat ialah bertangas...bagi badan rasa ringan sikit. Yang ni...tukang urut saya yang ajar. Badan saya dah rasa ok...cuma tak leh lasak2 sangat sebab saya kan c-sect.. so kena la jaga part perut tuh. Nampaknya cita2 saya nak beraksi semula dalam bowling seawal bulan April terpaksa ditangguhkan. Saya nak tunggu sampai 4-5 bulan baru nak pegang bola bowling balik. Tak berani la....mcm2 citer saya dengar pasal luka operation terbuka balik...aduhai...mudahan tak terjadi pada saya...

Bercerita tentang Asyif... 2 Mac 2010 hari tu bawak dia ke klinik pakar kanak2. Memang sepatutnya dah boleh cucuk utk sebulan. Tapi tujuan gi klinik sebab dia demam. Susah hati betul saya bila baby kecik2 ni demam. On off kejap demam kejap tak... Dr kata ada infection kat tekak dia.. tapi alhamdulillah tak pernah pulak dia menolak susu. Malah berat badan dia dah naik ke 5kg dah..baru sebulan tuh.. So sekarang ni saya tiap2 hari monitor temperature dia.. kejap ok kejap naik sikit.. mudah-mudahan dia sembuh la sepenuhnya... pastu ruam naik banyak kat muka.. sensitif kut kulit Asyif ni..si Aszra dulu tak ada problem ruam langsung.. tak apa la.....setiap anak ni lain2 kan.. Lagi pun cuaca sekarang ni panas teruk sangat... duk bawak kipas pun boleh berpeluh... tu pun penyebab si Asyif ni demam dan naik ruam banyak...

So...ada 12 hari lagi... saya dah siapkan list apa nak beli before saya naik kerja nanti. Ada baju yang saya dah hantar tempah... maklumlah...kain ela saya banyak yg tak bertempah sebab saya mengandung masa raya hari tu kan. So.. naik kerja ni saya nak la pakai yang baru2 ...ehehhehe. Doakan semoga saya dapat meneruskan tempoh berpantang ni dengan jayanya. InsyaAllah....

No comments: