Wednesday, March 24, 2010

Coretan untuk suami

Salam...ditengah malam Rabu. Saat ini, suami saya sedang lena tidur di samping Asyif dan Aszra pulak masih belum tidur menonton chanel Cartoon Network. Ketika saya sedang melayari FB malam2 mcm ni...tiba2 saya terpandang wajah suami saya yang sedang tidur. Rasa sayu tiba2 datang. Saya terfikir..saya tidak mampu hidup tanpa dia....
Sejak seminggu dua ni, suami saya kurang sihat. Minggu lepas..demamnya berlarutan sampai beberapa hari...demam pada waktu malam...kejap demam, kejap ok. Suami saya seorang yang kuat melawan penyakit. Pada kebiasaannya kalau ada tanda dia akan demam, dia akan telan panadol dan tidur berbungkus dengan selimut...bila bangun tidur...sihat la dia. Tapi kali ni cara tu tak menjadi. Dia tetap demam..namun untuk lawan juga demam tu, dia masih gigih turun bermain bola kat padang tiap2 petang. Tapi dia tetap demam. Saya berjaya pujuk dia utk ke klinik. Dr. bagi ubat demam biasa dan antibiotik. Dr pesan lepas 4 hari kalau masih demam...kena check darah. Ya.. dia masih demam on off hingga hari ke 4. So...darah suami saya diambil utk ujian demam denggi memandangkan jiran kami dah kena. Result darah menunjukkan platlet darah ok..so bukan demam denggi...cuba bacaan sel darah putih dia tinggi sikit. Kepala saya mula fikir bukan-bukan. Tapi dr kata tak ada apa2...mungkin ada infection je. Suami saya pulak saja nak bagi saya risau..dia mula sebut luekimia......nauzubillah mintak dijauhkan. Kak Dura pun kata bacaan sel darah putih tu biasa je.. memang infection. Lega hati saya...
Jauh disudut hati saya... saya tetap risau. Suami saya masih tak berapa sihat. Entahla... saya sangat takut kalau terjadi apa2 pada dia. Dia sumber kekuatan saya.... Saya sangat sayang suami saya. Biarpun suami saya banyak kekurangan...kelemahan... tapi saya tak pernah putus asa untuk lihat dia membina hidup dan memperbaiki segala kelemahannya. Saya tahu...dia adalah suami yang terbaik utk saya. Saya tak boleh bayangkan hidup tanpa dia.. Saya ada melayari beberapa blog.. mereka2 yang kehilangan suami... sedih saya membaca coretan mereka.. menjalani hidup tanpa suami tercinta.. tak mampu saya menggambarkannya. Saya bersyukur sangat saya masih punya suami... yang bertanggungjawab menjaga keperluan saya dan anak2. Yang berada di samping saya dalam apa juga keadaan.
Ya Allah Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... jauhkan lah suami ku dari sebarang bala bencana, panjangkan umur suami ku.. Jauhkanlah dia dari sebarang penyakit merbahaya, agar dia dapat terus beriman dan beramal kepada Mu.... AMin....

7 comments:

eqbalzack said...

salam as....

semoga as, suami dan anak2 sihat...

minta suami tu jgn turun padang...bykkan rehat...ok

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

semoga hubby as kembali sembuhhh .. aduhai tak dpt bygkan tetiba hubby takder dlm kehidupan nieh ;-(

Dy said...

Semoga asben As cepat sembuh....bila dah ada anak2 ni lagi kita nak bergantung kat hubby...mujur asben kak dy keje tak jenis outstation....kalau tak susah nya rasa...

itangmanih said...

sama la ngan husband saya...suka lawan sakit..jrg sgt2 nk mkn ubat..kecuali kalu demam teruk..sy risau sbb dia selalu ngadu sakit dada...

mscabbage said...

Sabar jer lah Asnida. Asrof memang mcm tu. Bukan suka simpan penyakit tapi takut jumpa doctor. Biarkan ajer. Kalau teruk betul baru dia nak pergi

Shima said...

Lelaki yang bergelar suami memang macam tu kot As. Suami Shima pun sama. Bila baca coretan As, Shima pun tak dpt bayangkan klu ketiadaan suami.

Moga suami As cpt sembuh ye.

bapakatun said...

ape laa punye suami..... dah tau sakit tuh pi laaa ke hospital.... pentingkan diri jek...... ingat laa org yg tersayang..... wekekekekekekekekekke