Tuesday, April 14, 2009

Happy 35th Anniversary


Salam pagi Selasa. Rasa segar lak hari ni even malam tadi tidur lambat buat cupcakes. Hari ni 14 April 2009. Ulang tahun perkahwinan mak ngan ayah axa yang ke 35. Lama giler... alhamdulillah, syukur. Ditambah setahun lagi usia perkahwinan mak ngan ayah. Diaorang diijab kabulkan pada 14 April 1974. Mak ngan ayah ni kawin suka sama suka. Compare ngan adik beradik mak yang lain... semuanya kawin atas arrangement keluarga. Mak je yang cari sendiri. Mak orang kampung je.. keluar bekerja kat bandar. So kenal la ngan ayah axa yang satu tempat kerja tu. Ayah memang purely orang bandar. Ayah citer.. memang payah jugak la nak dapat kan mak ni. Sebab mak ada dua orang abang yang sibuk jaga dia. Ye la.. dulu2 orang2 kampung tak percaya kat orang bandar ni. Tapi alhamdulillah... memang jodoh diaorg kan.


Lepas 4 tahun usia perkahwinan mak ayah.. baru la axa di lahirkan. Lama juga menunggu. Tapi dalam jangka masa tu, mak memang ada mengandung kakak/abang axa. Tapi keguguran sebab masa naik motor terlanggar lubang. Memang tak ada rezeki masa tu. Dan ditakdirkan axa nak jadi anak sulung kan. Lepas 4 tahun axa lahir, baru la adik pulak lahir. Bagus betul timing mak ngan ayah ni... suka no 4 pulak. Kawin pun tarikh yang banyak no 4. Sib baik anak tak dapat 4 orang. Hehehehe.. Alhamdulillah.. sampai hari ni mak ayah masih kekal dan selalu saling memerlukan. Diaorang ni tak pernah berpisah la.. Ada sekali tu ayah axa kena ke Paka, Terengganu atas urusan kerja. Itu la kali pertama dan terakhir diaorg ni berpisah. Lepas tu.. mana2 ayah pergi mak mesti ikut. Sekarang ni dua2 happy duduk rumah lepak ngan cucu kesayangan diaorg tuh...


Mak ayah... semoga ikatan perkahwinan mak ayah kekal sampai ke syurga dan menjadi ikutan kami adik beradik. Happy anniversary. Ni hadiah untuk mak ayah...


video

2 comments:

marlina said...

huhu...comelnya aszra nyanyi...bile la nk tunggu dini pandai nyanyi gitu...

as a.k.a axa87 said...

sabar ye kak.. lepas ni bila si dini tu dah start menyanyi... akak pulak tak larat nak dengar..hehheheh