Friday, October 20, 2006

Seputeh Qaseh Ramadhan

A'kum..salam dipagi Jumaat, hari terakhir bekerja di bulan Ramadhan tahun ni. Sekejap je dah masuk 26 Ramadhan. Pejam celik-pejam celik, dah nak raya. Hmm.. raya datang lagi....

Malam tadi, axa menonton episod terakhir, Seputeh Qaseh Ramadhan di tv3. Untuk pertama kali, axa benar2 follow slot Samarinda yang ditayangkan setiap selasa-khamis pukul 10.30 malam. Kalau sesiapa yang tengok citer ni sure tahu jalan ceritanya. Malam tadi, ada jugak manik2 jernih yang menitis menonton babak akhir drama tu. Entah la..tersentuh sangat rasanya. Seorang ibu yang menghembuskan nafas terkhir, di usia yang muda setelah melalui pelbagai penderitaan hanya kerana dia terlalu mengasihi suami dan anak-anaknya. Dan bagaimana seorang lelaki yang terlalu mencintai, walau tidak ditakdirkan bersama, namun kasih sayang nya tetap mekar di hati. Walaupun hanya lakonan, tapi cerita ni bagi axa agak menarik. Para pelakonnya memang memberi lakonan yang mantap sejak dari episod pertama. Watak UMI, selaku ibu mertua, memang benar2 real, bersahaja, cukup menggambarkan seorang ibu mertua yang kejam dan ibu yang terlalu mengongkong kebebasan anak sendiri, sehingga anak lelaki nya menjadi seperti kerbau yang dicucuk hidung.

Tapi axa rasa, part yang paling axa suka...bila ada keluar lagu Dealova..lagu berhantu axa tuh..rasa sayu je dengar lagu tuh.. sesuai la untuk penghujung citer tu...Aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu...aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu... Sian en. Johan... he..he..he.

Ok la.. banyak yang axa dah merapu. Semangat kerja memang dah kurang. Nak tunggu petang..nak balik rumah mak.. tahun ni beraya di KLANG.. dan tahun ni tahun pertama beraya dengan aszra.. Aszra pun dah ada baju raya.. Wan yang buat kan.. comel je aszra pakai baju kurung di pagi raya nanti...

Buat semua yang mengenali axa, selamat hari raya aidil fitri..moga hari raya tahun ni menambahkan keberkatan kepada kita semua. Dan axa juga ingin menghulur salam kemaafan buat semua jika ada terkasar bahasa..terlanjur bicara.

6 comments:

misa said...

ooowhh.. tidaaaak.. citer tu dah abes ke.. huhuhu.. ini tidak adil.. dimana keadilan... uhuhuhu..

anw, selamat hari raye.. ;)

Fid said...

saya baru tgk cerita ni..anugerah skrin tu
mlm ni tak sabar nak tgk ending....

ninest123 said...

replica watches, nike outlet, sac longchamp, longchamp, longchamp pas cher, nike free, louboutin outlet, longchamp outlet, louis vuitton, ugg boots, jordan shoes, tory burch outlet, nike air max, ray ban sunglasses, tiffany and co, uggs on sale, ralph lauren pas cher, prada outlet, polo ralph lauren outlet, prada handbags, oakley sunglasses, nike roshe run, nike air max, cheap oakley sunglasses, ugg boots, louis vuitton outlet, michael kors, ray ban sunglasses, louboutin pas cher, kate spade outlet, tiffany jewelry, air jordan pas cher, air max, burberry, louboutin, polo ralph lauren outlet, nike free, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, longchamp outlet, louboutin shoes, louis vuitton, gucci outlet, louis vuitton outlet, replica watches, louis vuitton, oakley sunglasses, chanel handbags, christian louboutin outlet

ninest123 said...

coach outlet, hollister pas cher, abercrombie and fitch, converse pas cher, ugg boots, lululemon, true religion jeans, tn pas cher, oakley pas cher, ray ban pas cher, michael kors, hermes, michael kors outlet, true religion jeans, vans pas cher, mulberry, hollister, nike roshe, michael kors, michael kors outlet, vanessa bruno, nike free run uk, true religion jeans, new balance pas cher, nike air max, timberland, michael kors, coach outlet, ugg boots, ray ban uk, replica handbags, north face, true religion outlet, michael kors, ralph lauren uk, nike blazer, lacoste pas cher, nike air max, nike air max, michael kors outlet, burberry, air force, sac guess, coach purses, north face, hogan, michael kors outlet, kate spade handbags, michael kors outlet, burberry outlet online

ninest123 said...

iphone cases, mcm handbags, wedding dresses, lancel, p90x workout, babyliss, soccer shoes, ferragamo shoes, mac cosmetics, soccer jerseys, longchamp, gucci, timberland boots, nike huarache, lululemon, insanity workout, converse outlet, celine handbags, birkin bag, louboutin, new balance, asics running shoes, ghd, nike roshe, hollister, hollister, reebok shoes, nfl jerseys, nike trainers, nike air max, converse, ray ban, jimmy choo shoes, oakley, vans shoes, mont blanc, north face outlet, hollister, valentino shoes, abercrombie and fitch, beats by dre, herve leger, chi flat iron, north face outlet, instyler, ralph lauren, vans, nike air max, baseball bats, bottega veneta

ninest123 said...

montre pas cher, thomas sabo, moncler, moncler, moncler, karen millen, bottes ugg, toms shoes, pandora jewelry, links of london, ugg boots uk, canada goose outlet, pandora jewelry, canada goose outlet, supra shoes, hollister, moncler, pandora charms, ugg pas cher, louis vuitton, canada goose, moncler outlet, sac louis vuitton pas cher, moncler, moncler, wedding dresses, canada goose, swarovski crystal, moncler, louis vuitton, ugg,uggs,uggs canada, ugg,ugg australia,ugg italia, replica watches, canada goose, coach outlet, pandora charms, canada goose, doudoune canada goose, marc jacobs, louis vuitton, louis vuitton, canada goose uk, juicy couture outlet, juicy couture outlet, swarovski