Sunday, May 09, 2010

Selamat Hari Ibu


Salam hari Ibu.. Hari ni, 9 Mei, kita menyambut hari Ibu. Ada setengah orang kata, setiap hari adalah hari Ibu.. yup! bagi saya setiap hari ada je tugas seorang ibu dan setiap hari lah seharusnya kite menghargai ibu kita. Tapi saya juga suka menyambut hari Ibu.. bila dah jadi Ibu ni, bila ada hari2 tertentu mcm ni..terasa bangga menjadi seorang ibu dan bangga mempunyai ibu.

Semua orang sayang ibu mereka. Saya pun sayang mak saya. Allah saja tahu betapa sayangnya saya kat mak saya. Mak la segala2nya bagi saya sejak saya kecil lagi. Sampai sekarang.. saya dah pun bergelar seorang ibu yang ada 2 orang anak. Saya masih jugak bergantung pada emak. Semoga Allah membalas kebaikan mak saya dengan kebahagiaan dan kesenangan dunia dan Akhirat.

Ibu mertua.. apabila kita berkahwin dengan seorang lelaki, ibu lelaki itu juga menjadi ibu kita. Alhamdulillah..saya dikurniakan dengan seorang ibu mertua yang sangat memahami. Saya boleh meluahkan segala-gala.. meminta pendapat malah berkongsi minat dengan ibu mertua saya. Takut saya melihat mereka2 yang bermasalah dengan ibu mertua. Mintak dijauhkan sebarang perkara yang tidak baik dalam hubungan kami ini. Semoga ibu mertua saya juga beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat.

Saya seorang ibu. Bila dah bergelar ibu, barulah saya faham segala perasaan yang pernah dialami oleh emak saya. Walau kadang2 saya penat bekerja, terasa letih dan mengantuk bila balik kerja..semuanya rasa tenang dan senang bila melihat wajah anak2 saya. Walau mata bagai nak terpejam... memandang senyuman Asyif yang meminta susu, hati jadi berbunga.. betapa bertuahnya saya dikurniakan anak sesihat dia. Walau tengah nyenyak tidur, mendengar Aszra yang kehausan mahukan teh panas, membuatkan saya tidak sampai hati.. saya tahu itu tanggungjawab saya. Semuanya pernah emak saya lalui ketika membesarkan saya dan adik.... Semoga saya terus diberi kekuatan untuk menjadi Ibu yang baik. InsyaAllah...

SELAMAT HARI IBU BUAT SEMUA IBU - IBU !

No comments: