Sunday, May 02, 2010

Double Trouble Concert - Rock ooooooo!

Salam pagi Ahad.. wah..jarang saya update blog hari2 ahad mcm ni. Sementara Asyif tidur dan Aszra breakfast..layan la kejap internet ni. Maklum la..saja nak update citer fresh lastnite. Oh..before citer pasal mlm tadi... Asyif saya dah gebap 3 bulan hari ni. Alhamdulillah membesar sihat bagai johan la... belum gi timbang + cucuk lagi ni. Rasanya dah 7 kg lebih dah tuh. Berkat minum susu ibu dia ni la.. Asyif masih fully breast feed + EBM yang saya perah tiap2 hari. Risau jugak tengok stok yg makin susut sebab Asyif makin banyak minum... jadual mengepam saya pulak dah tak tentu masa coz kat ofis kerja dah makin berlambak2. Setiap khamis saya pulak kena gi kerja luar kat Seri Kembangan...pastu malam ni lak saya g outstation ke Kota Bharu. Mudah-mudahan saya akan terus bertahan....


Terpesong dari tajuk entry saya ni. Ok la..last nite, saya, suami, adik, adik ipar dan pasangan Maleq dan Shahnaz gi konsert Double Trouble Search & Wings kat Indoor Arena, Bukit Kiara. Wah..wah...wah..sempat kan saya gi konsert. Sekali sekala... last time saya ke konsert pada tahun 2003, tengok Linkin Park kat Stadium Merdeka. Masa tu tak kawin lagi... kali ni tetiba je en suami tanya...nak join tak.. menarik jugak...yer la..saper tak kenal wings ngan search kan.. saya membesar zaman2 rock kapak la.. awal tahun 90 an... ditambah pulak adik saya pun nak join pergi jugak coz adik ipar saya lagi lah peminat tegar WIngs...98% lagu yang dinyanyikan, dia hafal dan dia join nyanyi.....cool...



Jalan kaki menuju ke tapak konsert



Kami tiba around kul 7 lebih. Pastu menunggu si Maleq dan Shahnaz yang pegang tiket. Diaorang pulak susah nak dapat parking. Memang teruk jam nya... parking pun masalah... sepanjang2 jalan bukit kiara tu habis org parking. Memang kena menapak jauh la.. sib baik saya parking kat dlm INTAN..ehehhe. Kami masuk kat indoor arena masa tu dah nak start dah.. kami lepak kat laman tengah.. tapi yang ada kipas.. yer la.. dengan org yg ramai tu, memang terasa panas. Memang seronok la layan lagu lama2 ni. Especially bila Wings nyanyi lagu Sejati dan Search pulak nyanyi Isabella. boleh dikatakan 100% org yang ada kat situ ikut menyanyi. Ala2 nyanyi lagu negara ku pulak..ehehe. Keseluruhan konsert memang best la... puas hati. Cuma bagi saya.. tempat tu terlalu kecik la jika nak dibandingkan dengan nama konsert dan artis yang sudah cukup gah kat malaysia ni. Kalau tak silap saya, hari dan waktu yg sama kumpulan Ungu dari Indonesia pun ada konsert di Bukit Jalil. Kan lebih baik.. artis malaysia diberi keutamaan dapat kat tempat2 besar cam kat stadium.. Ni kat bukit kiara tu, tempatnya kecik je.. parking memang paling bermasalah. Memang kena parking tepi jalan.. on the way balik tu nampak ada kereta yang kena langgar la.. bumper kemek la.. tapi tu la.. dah parking kat situ.. mana nak tahu saper yang langgar kan.. Kesian.. apa2 pun memang best gi konsert ni... walaupun kena menapak agak jauh...hehehehhe.




Ibu2 yang masih menyusukan baby2 nya.. (kami dah tinggalkan susu yang cukup utk bagi kat baby tau)

Awie dan Amy..memang mantap

Joe dan Kid.. berduet main gitar... best giler!

Rock oooooooooo

Kami...yang rock...

2 comments:

Nora said...

macam2 korang pergi yer. Best la..

amira karmila said...

http://www.amirakarmila.com/2010/04/pre-order-double-trouble.html


u will love these double trouble shirts!