Wednesday, August 16, 2006

Siti yang tak sudah-sudah

A'kum,
Salam di pagi rabu yang terang benderang hari ni. Hari ni rasa mcm mengantuk dan letih, mungkin sebab lewat tidur malam tadi dah ditambah pula dengan axa berpuasa ganti. Banyak nak ganti ni, 25 hari.He.he..he.

Axa tak pernah bercerita tentang siti kat sini, bukan apa, rasa malas nak tulis tentang dia tapi pagi ni axa baca kat surat khabar, Siti mintak maaf kalau mengguris hati bekas isteri Datuk K. Dah mengguris baru nak mintak maaf buat apa? Hmmm.. Sebelum ni axa banyak baca posting2 org lain yang rata-rata bukan peminat fanatik siti yang akan sentiasa bagi komen negatif, tak kira lah waktu dia baik dulu2 hingga sekarang sampai rampas suami orang. Dan hari ni axa akan menulis sebagai seorang peminat fanatik Siti Nurhaliza.

Axa dan keluarga amat meminati Siti sehingga sampai tahap tengah makan malam pun boleh berhenti semata-mata nak tengok siti keluar tv. Pantang siti keluar tv, kami anak beranak akan tercegat depan tv. Setiap kali siti masuk pertandingan, axa dan adik akan terjerit2 doa mintak siti menang dan bila siti dpt anugerah kami anak beranak suka bercerita tentang siti memang layak dapat anugerah. Semua album Siti kami ada termasuk la cd karaoke. Tak pernah beli yang cetak rompak pulak tuh. Malah axa pernah ke pelancaran album Pancawarna pada tahun 1999. Kucing axa pun, kami gelar Siti. Sebab minat sangat kat siti. Suka tengok dia jaga penampilan dan pandai pulak menyanyi.

Bila isu e-mel berkenaan dengan perangai buruk siti mula berleluasa, kami sekeluarga malas nak ambik kisah. Bagi kami selagi tak ada depan mata, kami takkan percaya. Fitnah bole dibuat di mana2 dan bagi kami siti tetap penyanyi kesayangan kami. Emak yang minat Sharifah Aini pun lebih sokong Siti masa kes diaorg dulu. Pendek kata Siti yang terbaik la.

Hari ini, bila Siti mula menghitung hari perkahwinannya dgn jejaka idamannya, axa dan keluarga terdiam dan rasa malas nak bincang tentang Siti. Kami sekeluarga benar2 kecewa dengan keputusan siti tu. Sebelum ni, kami selalu fikir Siti dan Datuk K tuh hanya gosip dan tak mungkin jadi kenyataan. Tapi sekarang segalanya telah nyata. Siti pilih Datuk K dan kini digelar perampas suami orang. Axa hanya memerhati tulisan orang lain. Macam-macam. Lirik lagu pun banyak dah diubah. Kisah strawberi dan coklat pun dah jadi bahan ketawa dalam radio. Siti ke masjid wilayah pun dah kecoh. Apa yang axa boleh katakan, lebih ramai yang bercerita buruk daripada yang mendoakan kebahagiaan siti. Sepatutnya urusan membina masjid ini adalah satu perkara baik yang akan didoakan oleh semua, tapi majlis siti pula dah jadi macam cerita lawak yang akan dipertontonkan dalam sebuah sarkas! So, nak komen apa?

Pada axa, mungkin apa yang dirasa oleh peminat siti diluar sana sama dengan apa yang axa rasa. Kebanyakkan kami hanya akan berdiam diri dan malas nak ambik kisah tentang Siti lagi. Kami takkan menulis tentang semua keburukannya, kami hanya mampu mendengar dan membaca. Dan tak mungkin juga kami doakan keburukan Siti. Yang Siti perlu tahu, peminat2nya di luar mungkin ada yang akan sekadar meminati lagu-lagu nya yang terdahulu atau ada yang mungkin akan berhenti meminati Siti. Tepuk dada tanya selera.

1 comment:

Anonymous said...

hehehe... siti2.. betui gak kata ko tu :)