Friday, January 28, 2011

Persatuan Ibu Bapa

Hari ni hari terakhir bekerja di bulan Januari. Lepas ni saya akan bercuti 9 hari.. best nyer. Perkara yang sama saya ceritakan pada Aszra pagi tadi. Dia pun macam happy la kan especially bila bagi tahu, kami akan balik ke Mersing on 2 Feb nanti.

Pagi tadi seperti biasa Aszra ke sekolah. Ada jugak lah rengekan2 nak suruh saya tunggu la. Tapi bila sampai sekolah, ok je nampaknya. Lepas keluar dari sekolah, nampak dua tiga orang ibu bapa duduk kat luar berborak. Saya pun join la kan. Semuanya nak tunggu tengok anak exercise. Memang rutin di situ, pagi-pagi pukul 8, semua student akan berhimpun, menyanyi lagu negaraku, buat exercise dan menyanyi sebelum masuk kelas. Saya pun decide untuk tunggu kejap. Maklumlah.. nanti Aszra tengok ibu2 lain ada.. ibu dia tak ada, risau pulak saya dia complaint pulak. Sementara tunggu pukul 8 tu, berborak2 la kami ibu bapa ni. Macam buat mesyuarat persatuan ibu bapa pulak. Masing-masing cerita kerenah anak2. Ohh.. saya ingat Aszra saja yang menghadapi masalah nak ke sekolah. Ibu-ibu lain pun sama. Ada yang pagi ni menjerit tak nak pergi school la. Macam-macam..

Minggu ni hari tu, Aszra buat perangai lagi.. menangis tak nak pergi sekolah. Tapi pergi sekolah. Dia kata dia takut teacher. Rupanya class teacher dia jenis yang strict. Tapi dia kata teacher tak pernah marah dia.. cuma dia takut bila tengok kawan lain kena marah. Bila ditanya kenapa kawan lain kena marah.. sebab dioarng main-main especially budak lelaki. Aszra ni kecut perut rupanya.. Saya siap dah jumpa principal dan class teacher dia dah.. Class teacher dia kata.. memang Aszra tak pernah ada masalah dan tak kena marah pun. Malah, kat situ Aszra dah dilabel sebagai budak yang paling ramah, suka bercerita dengan teacher2 dia. Sabor jer.. ikut sapa lah tu suka bercerita...eheheh. Kat mengaji pun ustazah cakap yang sama.. dia suka citer pasal diri dia, pasal adik,.. sampai ustazah kata, kalau ada pertandingan bercerita, nak suruh Aszra masuk la..ehheheh.

Actually memang bagus, kalau kita kenal ibu bapa kawan2 anak kita kan. Saya dah kenal almost semua ibu bapa class mate Aszra.. ala, kelas dia pun ada 10 orang je..ehehe. So, kalau ada masalah, saya boleh rujuk pada mereka. Saya rasa, level tadika pun memang patut ada persatuan Ibu Bapa la....ehehehh

1 comment:

Siapa saya? said...

lepak2 kat sini jap sambil baca2.. ;)