Tuesday, July 13, 2010

Saya Penat Isi Borang


Saya jarang merungut di dalam blog atau bercerita tentang masalah. Tapi apa yang berlaku dalam seminggu dua ni memang membuatkan saya rasa tertekan. Akibat kecuaian orang lain, saya menjadi mangsa. Kalau ianya tak menyusahkan saya tak apa.. tapi akhirnya saya jugak yang penat dan letih tangan nak mengisi balik borang yang sebanyak 11 muka surat dan kena isi dalam 3 salinan. Kalau orang gomen tahu la borang tu borang apa... dan yang lagi tak best, disebabkan kelalaian orang lain, saya masih belum disahkan jawatan hanya kerana borang itu! Saya penat la... ni dah kali ke tiga saya isi borang itu!

Kalau kelambatan ini satu prosidur biasa tak apa jugak, tapi hanya kerana kecuaian manusia..kelalaian dalam menjalankan tanggungjawab. Jangan la saya terikut-ikut dengan budaya kerja sebegini yang boleh merosakkan periuk nasi orang lain.. Saya sedang bersabar!

9 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

isk..isk .. borang apa yg byk smp gitu yer .. aehhh sabojelah ... gara2 org lain buat silap

maizikeem said...

masalahnya, orang2 sebegini tak mengambil berat implikasi disebalik kecuaiannya. Kerja buat sambil lewa dan tak ambil pedulik tentang tanggungjawabnya..ni namanya makan gaji buta..tak passionate dan tak bersemangat nak laksanakan tugas!! -tumpang geram

Unknown said...

diana & kak aida.. borang tapisan keselamatan la.. sakit hati ni dah 3 kali saya isi.. memula tak dapat dikesan mana borang tu sbb saya bertukar jabatan, kali kedua isi last yer.. bila di tanya apa status borang tu last week..leh lak dijawabnya.."alamak ..maaf puan...borang puan tercicir la.. x hantar proses lagi..."..geram betula...

maizikeem said...

baru tadi masa lunch dgn kekawan dkt digi, berciter something similar..my friend submit the form online, nasib baik ada soft copy of accepted form from the system. Tapi after sebulan menunggu jawapan, HR kata tak terima...kesilapan teknikal pun kekdang boleh menyusahkan org cos kalau u tak enquire...sampai lembu terbang la u menunggu...

Unknown said...

kalau kesilapan teknikal masih boleh diterima.. ni kesilapan manusia yang ada akal fikiran... kadang2 sebab tu la org marah service gomen kan.. bila ada segelintir org yang buat kerja endah tak endah.. benda simple tapi sampai jadi complicated..

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

axa > kita prepare frozen utk aidil tak simpan lama .. aidil nie mkn 4 kali sehari ... 1 bekas dadih tu sekali mkn ... so 6 bekas tue normaly tahan 3 hari jer ... pastu kena masak menu lain plk ;-).. agak2 dah tinggal 2 bekas dadih jer kt fridge .. terus siap2 prepare makanan dia .. stok beras yang dibasuh > sangan atas kuali smp kering > kisar halus > simpan dlm tpware .. itu mmg ada stok manjang simpan dlm tpware .. masak beras kisar tue mcm bubur biasa ... pastu baru masukkan frozen solid foods dlm bancuhan bubur tue .. siap ;-)

Unknown said...

Kita tumpang geram nie.

maizikeem said...

nak tambah sikit citer geram...benda ni tak semustinya kat gomen jer...cos apparently borang yg kawan i submit online kena supported by the dealer yg submit another borang from potential buyer. So she submitted her case online but HR tak terima the buyer form cos dealer tercicir borang buyer tu. At the end, kes cuai jugaklah. There shld be a better system and it shldnt be u yg kena buat ni kalau yg buat silap kerani/admin office or who ever yg buat silap. Suruh dia isi or key in kan aje. Ni tidak....

Unknown said...

jom ramai2 geram.. saya ni kalau dah sampai tahap mengganggu saya punyer senioriti nanti, memang saya nak bawak ketengah...