Thursday, February 11, 2010

Kisah Asyif Part 1

Salam pagi Khamis. . Baru sempat nak mencoret something kat sini especially citer pasal cam mana Asyif dilahirkan. Tapi dalam seminggu dua ni agak busy sebab Asyif kena masuk wad balik sebab kena demam kuning.. so mai nak citer jap pasal kelahiran baby Asyif ni..

30 Januari 2010
Sabtu, pagi2 saya dah ke KPJ utk check up untuk minggu ke 39. Dr check blood pressure (BP) tinggi la pulak. Pastu Dr pegang perut rasa mengeras je..suspect ada contraction. So saya dihantar ke labour room untuk buat CTG. Yup..memang ada contraction..tapi mild je. Sekali lagi Dr check BP..dan memang tinggi. Sejarah 2006 berulang.., dihujung kandungan kalau BP tinggi memang akan kena induce sebab itu tanda2 pre-eclampsia. So.. saya dimasukkan ke wad. Induce pertama pukul 2.30 petang. Still ok lagi..sampai la kul 6.30 saya dah mula rasa sakit dan sampai kul 10.30 memang tak tahan rasanya. Masa ni hanya En Asrof je la yang meneman kan saya setiap masa. Setiap kali datang contraction, En Asrof akan suruh saya ikut baca Al Fatihah atau pun beristgfar sama2. Utk elakkan bp terus tinggi sebab menahan sakit, saya disuntik dengan Pethadin..lega rasanya.. terus rasa nak terlena. Dan malam itu saya dan En Asrof terus tidur....

Ni la antara gambar2 akhir saya.. muka dah kembang sangat. masa ni family ija datang melawat.

31 Januari 2010
Dr datang check pukul 8.00 pagi. Masih tiada bukaan pada rahim saya. Ubat kedua dimasukkan. Dan saya terus relaks.. tak ada rasa sakit apa2 pun seharian. Family saya datang melawat mcm melawat saya kat hotel pulak.. yer la tak rasa sakit apa2 pun. So.. hanya menghabiskan masa menonton tv dan berdua-duaan dengan En Asrof.

1 Februari 2010
Pukul 8.00 pagi Dr. datang lagi..sekali lagi, masih tiada bukaan. Ubat terakhir dimasukkan. Dr nak bagi 24 jam. Kali ni ubat yang diberi agak kuat. Dalam hati saya biarlah dapat bersalin normal. Pukul 2 petang saya rasa sakit2 dah.. Ada peluang ni bersalin pada hari wilayah. Tapi bacaan BP lak tinggi bila contraction datang. Then.. sekali lagi saya diberi ubat tahan sakit dan sakit2 itu hilang... Petang tu Dr datang.. dan bagi tahu by 6 pagi esok kalau saya tak bersalin, saya dah kena puasa...coz saya akan dibedah, sebab langsung tiada bukaan.....huwaaaaa. Malam tu En Asrof belikan saya satay.. yer la, teringat time aszra dulu dia belikan satay dan malam tu jugak saya bersalinkan aszra.

8 comments:

itangmanih said...

sempat lg mkn satay tuh!nsb baik x mitak ayam golek..hehe

Unknown said...

kalau dekat ngan pantai dalam harus la saya mintak tak.. tapi yang penting wish list saya dipenuhi di saat2 akhir..semua dapat

shuzana said...

nak tahu story lg..part 2 plzzzz..hehe..

Unknown said...

Tahniah dan Alhamdulillah sebab Cik As selamat bersalin..Pandai As ngan Arop dapat a pair.. :) Saya ni dah 3 n tiga-tiga lelaki..Patutle pergi web MB haritu sunyi sepi x der apa2 aktiviti.. :)

Founder MB

Ana Suzana said...

salam kenal..
tahniah atas kelahiran baby comel tu.. =)

Unknown said...

shu.. dah tulis dah part 2..enjoy reading ye.

Hai usop..lama tak dengar citer. Saya stop bowling dulu sebab pregnant ni.. InsyaAllah nak hidupkan balik.. jom la sama2..

Salam Ana Suzana...thanks jenguk blog ni..

bapakatun said...

En. Asrof awak bagi gelarang kite..... tak cool langsung......

Unknown said...

As,

Saya lagi lama x membowling..Now dah duduk jauh dari KL lagile payah..Saya duduk di Tg Malik skrg ni..kalau nak membowling kena pergi cari En. Adam le kat Bukit Beruntung tu.. he he Seronok tgk org dapat pair ni..Saya dah tiga boys..harap2 yg keeempat baby girl tapi belum ada lagi.. :)