Wednesday, July 25, 2007

Love is Cinta?


A'kum...salam di tengah hari rabu. Pagi yang berat untuk axa... dan hanya mampu bernafas lega menjelang tengah hari.

Last night, axa dan afzanistrator gi menonton citer Love is Cinta. Nak ajak ayah aszra ...jangan harap la, sure dia tak minat tengok citer indonesia ni. So.. kul 8 mlm, berteman kan hujan lebat, kami ke Midvalley...afzan dah pun beli tiket online.. dan sib baik la kami tak pulang dengan kehampaan bila afzan tiba2 tersilap bagi no tiket... fuuhhh sib baik dia bawak salinan no tu.

Tentang love is cinta. Bagi axa mcm kisah2 cinta yang biasa. Acha dan Irwansyah memang pandai berlakon... dan ditambahkan dengan pendatang baru Raffi Ahmad..comel dan berlakon pun ok. Kisah nyer berkisar tentang dua pasangan ni yang susah sangat nak mengaku mereka ni cinta each other... sampai akhirnya berlaku satu insiden yang kita puntakkan jangka. Kira filem indonesia sekarang cuba memulakan cara dan citer yang berbeza dr citer2 indonesia yang lain.

Sebelum axa menonton..ada yg berkata2 pada axa....citer tuh citer bodoh..tak best langsung... tapi bagi axa citer tu boleh capai standard cerita2 inggeris yang lain. Kalau kite boleh terima dan rasa citer Constantine tu hebat.. atau cerita Ghost tu citer cinta yang menyayat hati...kenapa kite tak boleh terima cerita Love is Cinta? Mungkin kerana yg melakonkan itu ada lah org indonesia yg serumpun dengan malaysia? dan bila cerita yang jenis2 begini cuba dibuat nampak janggal dan terus dikatakan bodoh? Tak terfikir ke kite...bila kite terlalu bermegah2 dengan cerita2 inggeris yang rata2 lebih bodoh...tahyul..fiksyen malah kadang2 menyentuh sensitiviti agama mereka sendiri. Dan kite pun ckp citer tu best...bagus. Dan bila cerita2 yg seumpama ini di buat di Malaysia/Indonesia semua kata mengarut.. bodoh... menyimpang dr agama. Lupa ke kite bila kite puji2 citer2 inggeris yang mcm tuh jugak. Hmm axa bukan nak mengatakan kite patut iya kan citer love is cinta itu benar....kerana jalan cerita nya memang agak pelik dan mengarut, luar dari jangkaan dan agak menyimpang dr agama.. tapi bukan ke citer2 begini yg selalu disajikan kite melalui perfileman hollywood...atau bollywood?? Dan kite balas dengan sanjungan.... Bagi axa... movie tetap movie.. selagi kite pandai dan mampu menilai mana yang baik dan mana yang buruk.. insyaAllah kite masih berpegang pada pegangan kite. Tepuk dada ..tanya la minda.

6 comments:

Mrs.Nury said...

Hi axa...how to pronounce ur name.Peliknya.....hehehe anyway thanks dropping by at my blog.Ur daughter so sweet la.Ho old is she???So u dah tgkla citer "Love is Cinta".Nury teringin jugak nak tgk citer tu tp tula my huby ni bknnya suker tgk citer melayu.Btw u ada FP ker???Cutela aszra ni.

Afzan said...

ahaha samela pulak tajuk entry kite nih. seb baikla ade bwk tiket nye smlm kan.. nyaris2 x dpt tgk..

Unknown said...

hi nury.. plan nak ada FP tapi masa tak mengizinkan utk up banyak2 photo. My aszra dah masuk 1y 2m end of this month. Lain kali kalau nak tengok citer melayu /indo.. jom join i.. sesekali layan best juga

Anonymous said...

hi axa! bestnya dpt gi nonton.
rin, dah lama tak gi nonton,(selalu tggu VCD je, my last show dlm 2+yrs ago gaknya)hehe..

sal my daughter ni like a shadow on me..takleh seperate.. melainkan gi keje..

mcm filem ghost...?? roh kekasih yg kembali ke ...??

Unknown said...

rin...u should watch the movie.. then baru u tahu.. ala2 gitu ler.

rin, try to YM with u..tapi tak leh la..

Asrof said...

its not cause tak minat.... its just kite lagi rela tunggu crite tuh kluar TV.... hehehhehehehe